A A A

Biografia


Pod koniec lat 50 ojcu coraz trudniej było pogodzić rodzinę, nowy dom, zainteresowania - piesze wędrówki, ogrodnictwo i członkostwo licznych klubach szybowcowych - z dalekimi dojazdami do Pendleton, gdzie testowany był BKB. Problemem były kwestie finansowe. Poza tym, obaj jego wspólnicy zmienili pracę i przenieśli się do Stanów Zjednoczonych - najpierw Kasprzyk, a potem Brodek, który wykonywał większość lotów testowych.

Pojekt BKB przeniósł się do Seattle, gdzie nadal go testowano i udoskonalano. Tymczasem Stefan zaczął projektować żaglówki, a także nową wersję BKB, która miała zostać wykonana z aluminium dla Dave'a Webba, kanadyjskiego mistrza sportów szybowcowych. Zaprojektował pierwsze kanadyjskie żaglówki dla firmy Skimer z Quebeku. Jedna z nich miała sztywny żagiel, a druga - trimaran - otrzymała bardzo pochlebne recenzje w USA.

W 1982 roku przeszedł na emeryturę po ataku raka, z powodu którego stracił oko. Nadal aktywnie żegluje i projektuje wielokadłubowce wraz z synem Janem, inżynierem mechanikiem z Lachute (Quebek). Pogarszający się wzrok coraz bardziej utrudnia mu prace projektowe, ale wcią ż żywo interesuje się dokonaniami tej dziedzinie. Stefan i Betty mieszkają St.Eustache, Quebeku.

 


Stefanie Brochocki

 

Strony: « Poprzednia 1 2 3