A A A

BEKAS-N

 

Prace nad tą konstrukcją Kasprzyk rozpoczął w roku 1965, pierwsze loty wykonał 12.04.1968 r.

  • zwiększone wydłużenie do 15, doskonałość 44!
  • dodano hamulce aerodynamiczne, rozchylane w tylnej części kadłuba
  • zaprojektowana podatność giętna i skrętna skrzydła pozwalała na loty dynamiczne bez termiki (na małych wysokościach), z wykorzystaniem energii podmuchów poziomych
  • potrafił zawisnąć na ok 10 s. dzięki energii kinetycznej wiru nadskrzydłowego!


Płat - drewniany, dzielony, jednodźwigarowy, w całości kryty sklejką, stery na końcach płata. Kadłub - drewniany, pokryty sklejką, pojedynczy fotel pilota, monolimuzyna z plexi. Podwozie - płoza amortyzowana pierścieniami gumowymi, koło do obsługi naziemnej.

 

 

Oblatany 12.04.1968
Rozpiętość 14,94 m
Długość 3,68 m
Wysokość 1,52 m
Powierzchnia płata 15,33 m2
Wydłużenie 15
Profil - nasada
Profil - końcówka
NACA 8-H-12
NACA 8-H-12 mod.
Średnia cięciwa aerodynamiczna 0,99 m
Skręcenie geometryczne 8o
Skos płata 13o
Wznios płata 1,30o
Masa własna 181 kg
Masa maksymalna do startu 295 kg
Obciązenie powierzchni nośnej max. 19,2 kg/m2
Doskonałość V=96,5 km/h 44
Prędkość min. opadania 87 km/h 0,61 m/s
Prędkość przeciągnięcią 64 km/h
Prędkość max. 208 km/h
Prędkość max. w burzliwym powietrzu 161 km/h
Prędkość max. przy starcie za samolotem 158 km/h
Prędkość max. przy starcie za wyciągarką 111 km/h