A A A

BKB-1A

 

Modyfikacja BKB-1 wykonana przez Kasprzyka w USA poprzez dodanie trójkątnych stabilizatorów na końcach skrzydeł i stateczników przed sterami oraz trymerów sterowania skrośnego (likwidacja "adverse yaw"). Sterowny i stateczny statycznie (niezależnie od prędkości lotu).

  • sterowanie rotacją do przodu i do tyłu (niezależnie od prędkości lotu)
  • w stanie opływu wirowego (a=30÷35°) opadanie 0,5 m/s przy prędkości 10 m/s (L/D=20!)
  • wytrzymywał przeciążenia dodatnie 25g!
  • potrafił zawisnąć na ok 10 s. dzięki energii kinetycznej wiru nadskrzydłowego!.


Płat - drewniany, dzielony, jednodźwigarowy, w całości kryty sklejką, stery na końcach płata. Kadłub - drewniany, pokryty sklejką, pojedynczy fotel pilota, monolimuzyna z plexi. Podwozie - płoza amortyzowana pierścieniami gumowymi, koło do obsługi naziemnej.

 

 

Oblatany

1963 r.

Rozpiętość

11,9 m

Długość

3,0 m

Wysokość

0,9 m

Powierzchnia płata

14,40 m2

Wydłużenie

10

Profil - nasada
Profil - końcówka

NACA 8-H-12
NACA 8-H-12 mod.
Średnia cięciwa aerodynamiczna 1,22 m
Skręcenie geometryczne 3,46o
Skos płata 13o
Wznios płata 1,40o
Masa własna 168 kg
Masa maksymalna do startu 259 kg
Obciązenie powierzchni nośnej 18 kg/m2
Doskonałość V=87 km/h 29,6
Prędkość min. opadania 71 km/h 0,72 m/s
Prędkość przeciągnięcią 40 km/h
Prędkość max. 178 km/h
Prędkość max. w burzliwym powietrzu 128 km/h
Prędkość max. przy starcie za samolotem 128 km/h
Prędkość max. przy starcie za wyciągarką 101 km/h